Co děláme

Aktivní podpora

Vydali jsme překlad knihy Aktivní podpora zaměřená na člověka od Bev Murphy, Jill Bradshaw, Julie Beadle-Brown.

Příručka je určená pro samostudium aktivní podpory umožňující dospělým a dětem s mentálním a vývojovým postižením větší míru zapojení, nezávislosti a možnosti volby.

Tato příručka představuje ucelený výukový program, který vám pomůže pochopit principy aktivní podpory zaměřené na člověka a její praktické využití. Provede vás krok za krokem historií a východisky této metody, vysvětlí důležitost zapojení do smysluplných činností a vztahů, probere čtyři zásady aktivní podpory a ukáže, jak aktivní podporu propojovat s dalšími přístupy.

V přílohách se dozvíte, jak vytvářet profily podpory a sdílené denní plány, jak poskytovat podporu lidem s tělesným postižením, jak používat efektivní komunikaci, a seznámíte se i s rámcem SPELL.

Instruktážní videa online zde (pořadí dle stránky knihy):

Originální videa naleznete zde: https://vimeopro.com/pavpub/pcas-videos

Videa s českými titulky a přepisy budeme postupně doplňovat zde:

video 39 „Jeden den z Joanina života“ a přepis videa (PDF)

video 16 „Julie reaguje na Joan“

video 8 „Příklad nezapojení“

video 40 „Příklady zapojení“.

video 47 „Každý má nějaké dovednosti“.

video 7 „Každá chvíle se dá využít“

video 19 „Katy otevírá dveře“

video 34 „Suzanne se setkává s řidičem autobusu“

video 20 „Michael a Jo vaří večeři“.

video 3 „Cindy zalévá rostliny“

video 26 „Phillip zahradničí“

video 17 „Justine dělá smoothie“

video 6  „Každá činnost se dá rozfázovat“

video 2 „Cindy prostírá stůl“

video 41 „Málo a často – Jacob“

video 28 „Citlivé přizvání“,

video 21 „Michael využívá komunikační pomůcku“

video 37 „Vincent si vybírá kávu“.

video 5 „Efektivní komunikace“

video 36 „Využití vizuální struktury při rozvoji samostatnosti“

video 29 „Sociální začlenění (1)“

video 30 „Sociální začlenění (2)“

video 14  „Odstupňovaná podpora vedoucí k úspěchu“

video 15 „Forma podpory ‚ruka na ruce‘ pro Katy“

video 4 „Různé druhy podpory pro různé osoby“

video 25 „Patrick vyndává nádobí z myčky“

video 24 „Patrick skládá puzzle“

video 23, kde Jill mluví o „Překonávání negativních zkušeností“

Video 45 – podívejte se, jak „Bjorg hraje na piano“

video 1 „Možnost volby a vliv na situaci“

video 33 „Stephen v supermarketu“

video 32 „Stephen uklízí nákup“

video 43 „Katy se rozhoduje“

video 22 „Video, jež boří mýty“

video 35 „Tom a Robert roznášejí noviny“

Video 9 „Výmluvy – nicnedělání“

Video 10 „Výmluvy – jeho volba“

Video 11 „Výmluvy – moc náročný/á“

Video 12 „Výmluvy – příliš těžké postižení“

Video 13 „Výmluvy – hodnotné aktivity“

video 31 „SPELL“

video 46 „John mluví o podpoře Jacoba“ (s ukázkou prvků deeskalace)

video 27 „Practice Leadership – modelování“

video 48 „Pracovníci používají plán směny“

video 38 „Proč je observace důležitá“